tag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post5104703584989190762..comments2024-02-25T08:36:52.483+01:00Comments on Konečná teorie všeho: Podobenství, výuka, aha efekt a kritické myšleníUnknownnoreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-72117334035403211392008-09-09T02:47:30.000+02:002008-09-09T02:47:30.000+02:00ad 10: Takto žít s Bohem v dokonalém souladu se da...ad 10: Takto žít s Bohem v dokonalém souladu se daří málokomu. :-)Lenkahttp://www.povidani.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-77630161970527870902008-09-09T02:45:55.000+02:002008-09-09T02:45:55.000+02:00Ad 9: něco na tom bude. Uvědomila jsem si, že coko...Ad 9: něco na tom bude. Uvědomila jsem si, že cokoli poznám, dám dál a hodně lidí mi za to platí. :-)Lenkahttp://www.povidani.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-14023775585148581612008-09-08T23:50:19.000+02:002008-09-08T23:50:19.000+02:00@Teo, a co teprve, když na to přijde sám, to je pa...@Teo, a co teprve, když na to přijde sám, to je pak teprve tóčo.vladahttp://vlada.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-39841731799277518862008-09-08T23:48:17.000+02:002008-09-08T23:48:17.000+02:00[7][8] Já Boha nepotřebuju. On mě taky ne. Oběma n...<a href="#cmt_7" rel="nofollow">[7]</a><a href="#cmt_8" rel="nofollow">[8]</a> Já Boha nepotřebuju. On mě taky ne. Oběma nám to takhle vyhovuje... :)@Teohttp://chucpe.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-33652439508616474272008-09-08T23:44:39.000+02:002008-09-08T23:44:39.000+02:00Hned k první větě... V procesu poznání má největší...Hned k první větě... V procesu poznání má největší hodnotu to, co lze zpeněžit. :-D@Teohttp://chucpe.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-54415146651993742612008-09-08T17:19:24.000+02:002008-09-08T17:19:24.000+02:00- Líbí se mi jak o tom píšeš a nemám s tím problém...- Líbí se mi jak o tom píšeš a nemám s tím problém. <br>- Příspěvky (zatím) nemažu. <br>- S kladivem na komára. K popsání toho, jak podobenství funguje mě vedl ještě další důvod. Z principu věci je podobenství obzvláště vhodné k manipulaci s lidmi, proto znalost toho, jak funguje není od věci. <br>- Bůh souhlas. Jen bych přidal k té touze ještě vůli. Pokud se vůle nemaskuje slovem touha. (možná vladahttp://vlada.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-32368959320150965882008-09-08T16:02:48.000+02:002008-09-08T16:02:48.000+02:00Tys smazal můj komentář, Vláďo, nebo to je technic...Tys smazal můj komentář, Vláďo, nebo to je technická chyba? Včera tu ještě byl, ale byly problémy s jeho vložením. A takovej byl pěknej ..... :-))))))) <br> <br>Nuž, nedá se nic dělat, znovu a hůř, protože si to nepamatuji. <br> <br>ad kritické myšlení: Co je císařovo, dej císaři ... atd. Na hřebík použij kladivo, na zmrzlinu neber vidle.... na podobenství používat kritické myšlení je malinko Lenkahttp://www.povidani.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-78793442987367057252008-09-07T18:38:30.000+02:002008-09-07T18:38:30.000+02:00to JPG: Ten rozbor se mi líbí. Jen bych potřebovat...to JPG: Ten rozbor se mi líbí. Jen bych potřebovat víc osvětlit to s tím klenotníkem. <br> <br>to Lenka: Chápu, jak to myslíš a nemám problém se s tebou nad tím tvým přístupem k pochopení tohoto podobenství shodnout. Chtěl jsem však poukázat na to, že tato úloha má nepoměrně více řešení, a preferovat jen jedno z nich je způsob uvažování, který podle vlastních preferencí jedno řešení upřednostňujevladahttp://vlada.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-51645398085624309562008-09-07T17:00:28.000+02:002008-09-07T17:00:28.000+02:00A také proto, co tu píšeš, jsem napsala do komentá...A také proto, co tu píšeš, jsem napsala do komentáře pod ten příběh něco v tom smyslu, že trhovec a klenotník si jen těžko porozumí. <br> <br>Trhovec, klenotník a prsten jsou jen symbolická označení. <br> <br>Ano, s tím hrníčkem je to dobrý příklad. Pokud někdo neměl nikdy babičku, která pro něj něco znamenala, bude se chovat jako trhovec. Pokud má někdo také zážitek, krásnou vzpomínku na Lenkahttp://www.povidani.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-12462820638951983982008-09-07T15:08:43.000+02:002008-09-07T15:08:43.000+02:00Ještě podpůrné tvrzení k hodnotě. Můžu znát, ceni...Ještě podpůrné tvrzení k hodnotě. <br>Můžu znát, cenit a milovat hrneček po babičce a oceňovat ho na 1000, vzhledem k tomu, že pro nikoho jiného tato moje hodnota nic neznamená, nabídnou mi za hrníček 1.vladahttp://vlada.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-46259141582685738212008-09-07T14:55:16.000+02:002008-09-07T14:55:16.000+02:00Lenko, dovoluji si nesouhlasit. 1. Pravá hodnota n...Lenko, dovoluji si nesouhlasit. <br>1. Pravá hodnota neexistuje. To je ekonomický poznatek. Každý si cení něčeho jiného. Pro potřeby oceňování hodnoty byla vynalezena cena. <br>Ani z jedné možnosti nevyplývá, že by trhovci nepozhali, nebo si necenili pravou hodnotu. <br>2. Trhovci tu pravou hodnotu poznali, a chtěli ji střelit klenotníkovi. <br>3. Trhovci nemají při sobě tolik peněz. <br>4. vladahttp://vlada.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-46443712052717228672008-09-07T13:37:05.000+02:002008-09-07T13:37:05.000+02:00Tak se mi zdá, že kritické myšlení nějak nedovoluj...Tak se mi zdá, že kritické myšlení nějak nedovoluje pochopit pointu: Některé věci docení jen ten, kdo je zná a miluje - klenotník. Trhovec se na věci dívá povrchně, proto nepozná jejich pravou hodnotu. <br> <br>Ono lze dokázat i vyvrátit kdeco. Např. v Knize nazvané \"Nula\" je pěkně matematicky vysvětleno, že W. Churchil byl vlastně mrkev. <br> <br>Hezké intelektuální cvičení, v Lenkahttp://www.povidani.bloguje.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3246097502164268475.post-40052966249542451652008-09-07T12:53:20.000+02:002008-09-07T12:53:20.000+02:00všichni zúčastnění jsou natolik uzavřeni ve vlatní...<em>všichni zúčastnění jsou natolik uzavřeni ve vlatních komunikačních klišé, že by je ani nenapadla jiná možnost odpovědi. Všichni jsou ve ztuhlém, statickém přístupu k realitě: <br>Mistr: Má z nějakého pocitu o vlastní moudrosti nutkání poučovat mladíka. A tak tedy poučuje, čerpá ze zkušenosti, nikoliv z aktuální situace, kterou neměl příležitost prozkoumat. <br>Mladík: ěl příležitost JPGnoreply@blogger.com